عنوان: شیوه نامه استفاده از امکانات رفاهی مسکونی اعضای هیات علمی
کد: 15

متن

 « شیوه نامه واگذاری منازل سازمانی دانشگاه شهرکرد ویژه اعضای هیات علمی»

 

به منظور قانونمندی و تسهیل بیشتر در روند واگذاری خانه‌های سازمانی در دانشگاه شهرکرد این شیوه‌نامه در شورای رفاهی دانشگاه شهرکرد تهیه در تاریخ 22/10/1398 به تصویب رسید و در تاریخ 25/11/1400 در شورای رفاهی مورد بازنگری قرار گرفت.

 

ماده 1- ‌ تعریف

  1. اولویت بندی واگذاری پس از اعلام کتبی تقاضای متقاضیان هیأت علمی صورت خواهد گرفت. ارایه حکم کارگزینی در هنگام اعلام تقاضا ضروری است.

 

ماده 2- امتیاز‌بندی الویت واگذاری 

1-2- امتیازبندی بر اساس مدرک تحصیلی به شرح جدول (1) خواهد بود.

جدول 1: امتیاز‌بندی نوع مدرک

نوع مدرک

دکتری

دکتری حرفه‌ای

کارشناسی ارشد

امتیاز

32

20

20

 

2-2-‌ سابقه خدمت: هر سال خدمت در دانشگاه شهرکرد (مطابق با زمان استخدام) 4 امتیاز تا سقف 40 امتیاز

تبصره : مأموریت آموزشی جزء سنوات خدمت محسوب نمی‌شود.

3-2- وضعیت استخدام: امتیازبندی وضعیت استخدام مطابق جدول (2) خواهد بود.

جدول 2: امتیازبندی نوع استخدام

وضعیت استخدامی

رسمی

پیمانی

طرح سربازی

امتیاز

 10

7

3

 

4-2- تعداد فرزند: هر فرزند تحت تکفل 2 امتیاز

5-2- چنانچه همسر هیأت علمی متقاضی، از کارکنان دانشگاه شهرکرد باشد 10 امتیاز به مجموع امتیازها اضافه خواهند شد.

تبصره 1: شرط واگذاری خانه‌های سازمانی تأهل می‌باشد.

6-2- مدت انتظار: به ازای هر سال انتظار از زمان درخواست 2 امتیاز تا سقف 10 امتیاز لحاظ شود.

تبصره 1: لازم است که پس از اعلام درخواست متقاضی جهت استفاده از خانه‌های سازمانی، متقاضی حداقل یکسال دوره‌ی انتظار را برای ورود به لیست اصلی امتیازبندی سپری نماید (در صورت عدم وجود متقاضی در لیست اصلی و تخلیه واحدها این تبصره لازم‌الاجرا نمی‌باشد.).

تبصره 2-متقاضی موظف است در زمان درخواست الویت مکانی خانه سازمانی خود را مشخص نماید. در صورتی‌که در زمان اختصاص واحد، از پذیرش واحد مسکونی امتناع نمود امتیاز این بند صفر می‌گردد.

تبصره 3: ‌در شرایط یکسان اولویت با همکاران شاهد و ایثارگر خواهد بود. ضمناً اعضاء هیأت علمی غیربومی نسبت به اعضاء بومی دارای اولویت خواهند بود.

7-2- اجاره‌نشینی: در صورتیکه متقاضی مدارکی از مراجع ذیصلاح مبنی بر عدم وجود منزل مسکونی به نام خودش و افراد تحت تکفل ارایه دهد 5 امتیاز در نظر گرفته شود.

تبصره 1: متقاضی موظف است در زمان انتظار هر زمان که اقدام به خرید منزل مسکونی نمود به اداره اطلاع رسانی نماید. در صورت عدم اطلاع‌رسانی امتیاز بند 2-6 و 2-7 صفر خواهد شد.

پس از واگذاری،  متقاضی مؤظف است ظرف حداکثر 2 ماه با استقرار خانواده در منزل ساکن شود و در صورت عدم احراز اسکان متأهلی توسط اداره رفاه،  این اداره به لغو  ابلاغ اقدام خواهد کرد.  

8-2-  حداکثر مدت زمان مجاز استفاده از خانه  سازمانی برای متقاضیان 5 سال است  

تبصره 1: چنانچه همسر هیات علمی، از کارکنان دانشگاه شهرکرد باشد مدت استفاده به 7 سال افزایش یافته ( 5 سال به نام متقاضی و تمدید دو سال به نام همسر) و همسر ایشان نمی‌تواند متقاضی منزل سازمانی باشد.

تبصره 2: استعلام‌های لازم در خصوص استفاده همسر متقاضی از خانه سازمانی، توسط اداره رفاه انجام خواهد شد و در صورت تایید استفاده همسر متقاضی از خانه سازمانی، حداکثر مدت استفاده متقاضی از خانه سازمانی 2 سال خواهد بود.

تبصره 3: تصمیم‌گیری در خصوص تمدید و اجاره بهای مازاد بر 5 سال بر عهده شورای رفاهی است.

ماده 3- هزینه‌ها و مدت استفاده

1-3-اجاره بهای ماهانه استفاده از خانه‌های سازمانی بر اساس ضریب حقوقی هیات علمی در هرسال به شرح جدول زیر تعیین می‌گردد:

اجاره بهای ماهانه واحد سازمانی = ضریب حقوقی هیات علمی × ضریب واحد مطابق جدول (3)

جدول 3 : ضریب اجاره‌بهای منازل مسکونی اعضای هیات علمی

خانه‌های شقایق 1-4 و مدیریت

 

250

(100+150)

 

 

تبصره 1: با توجه به مصوبه هیات امنا در خصوص کمک هزینه مسکن، عضو فقط می‌تواند از یکی از موارد کمک هزینه مسکن یا تخفیف تا 150 برابر ضریب حقوقی به مدت حداکثر 60 ماه در طول دوران خدمت برخوردار ‌شود.

تبصره 2: اداره رفاه می‌تواند با توجه به کمک هزینه مسکن دریافتی یا هزینه‌های مربوط به تجهیز و تعمیر ساختمان که توسط طرح و برنامه تایید شده و پرداخت نشده است تا سقف150 برابر ضریب حقوقی اعضای هیات علمی برای 60 ماه مدت مجاز سکونت تخفیف در نظر بگیرد.

تبصره 3: در هر صورت مجموع ضریب تخفیف تعلق یافته و حق مسکن دریافتی برای هر ماه از مضرب 150 برابر ضریب حقوق هیات علمی و در مجموع ماه، از 60 ماه نباید بیشتر باشد.

2-3- ضرایب مورد محاسبه جهت اجاره بها برای سال 5 به بعد حداقل 2 برابر ضرایب جدول 3 می‌باشد.

 

ماده 4- سایر شرایط

1-4- از زمان تصویب این شیوه‌نامه اداره رفاه موظف است خانه سازمانی را سالم به متقاضی تحویل داده و سالم از متقاضی تحویل بگیرید.

تبصره: بررسی و گزارش شرایط ساختمان بر عهده اداره طرح و برنامه است و تصمیم‌گیری در خصوص نیازمندی به تعمیرات بر اساس گزارش طرح و برنامه و استعلام‌های مربوط انجام خواهد شد.

2-4- کلیه مقررات مالک و مستاجر بر هزینه‌های بنیادی و جاری ساختمان حاکم است.

این شیوه نامه در 4 ماده، 13 تبصره و 13بند در تاریخ 25 بهمن 1400 در شورای رفاهی اصلاح گردید و هر گونه تغییر در مفاد این شیوه‌نامه صرفاً در اختیار شورای رفاهی دانشگاه خواهد بود.

 

لازم به ذکر است کلیه امتیازها بر اساس حکم کارگزینی محاسبه خواهد شد.

 با ارسال فرم درخواست، امتیاز در پنل برای شما ارسال می گردد. 

 

پیش بینی  واحدهای قابل واگذاری طی سالهای مختلف
سال شقابق 1 تا 4 مدیریت
1403 5 5
1404 6 1

 

جدول تعداد متقاضیان و امتیاز ایشان (این جدول به روزرسانی می شود)

حداقل امتیاز لازم انتظار برای اختصاص خانه سازمانی 2 می باشد.

انتخاب از بین افرادی صورت می پذیرد که الویت سکونت را انتخاب نموده باشند